Noteark frå samlinga «Old Hall Manuscript», som blei til kring 1420.
Foto: British Library
Gotiske røyster
Mellomaldermusikarar må vera dei mest akademiske musikarane me har. Teksten i omslagsheftet til dette albumet, som er skriven av ein av utøvarane, er så full av engelske ord eg ikkje kjenner, at eg måtte lesa han med ordbok. Men ein ting er det reint språklege. I tillegg kjem dei mange faguttrykka, som krev eit oppslagsverk nummer to.
Egodriven pompøsitet
Oppstyret rundt Kanye West seier mykje om kjendiseri og marknadsføring, men musikken hans har ingenting å melde.
David og Susanna Wallumrød er søskenborn.
Foto: Anne Valeur / Susanna Sonata
Særmerkte tolkingar
Vokal og piano eller andre tangentinstrument er ein vanleg kombinasjon i ulike sjangrar. I norsk jazz har ein mange vellukka døme frå jazzsoga. Framleis står vel Duplex Ride (1998) med Bugge Wesseltoft og Sidsel Endresen som sjølve tuntreet. Susanna har også noko å visa til i denne samanhengen. Dolly Partons «Jolene», som ho spelte inn saman med Morten Qvenild, står seg godt jamført med tallause versjonar av denne klassikaren.
Alten Delphine Galou er fenomenal i dei rolege satsane.
Foto: Giulia Papetti
Allmennpraktikar
Det var ikkje sjølvsagt at den venetianske fiolinvirtuosen og komponisten Antonio Vivaldi (1678–1741) skulle skriva vokalmusikk. Kyrkjemusikk med kor og solistar var vanlegvis noko songarar tok seg av, eller musikarar som spelte klaverinstrument. Greitt nok var han prestevigsla, noko som var ein god kvalifikasjon til ei kyrkjemusikalsk leiarstilling (som maestro di capella eller maestro di coro). Men personlegdommen og levesettet, med stadige reiser og dubiøse forhold til songarinner, gjorde han til ein dårleg stilt kandidat som kyrkjemusikar.
Aaron Dessner og Justin Vernon lagar musikk saman under namnet Rock Big Red Machine.
Foto: Graham Tolbert
Utan bandet
Kanskje finst det nokre lesarar som har komme over «Phoenix» og lurt på kva artist dei eigentleg høyrer? Robin Pecknolds tindrande, bukoliske røyst sender tankane til Fleet Foxes, og så syng Anais Mitchell så fint med i duetten, i det eg held for å vere ein av årets finaste songar.
Blytunge bakgrunnsbeats
Med album som Invite The Light (2015), samarbeidet med Snoop Dogg i 2013, 7 Days Of Funk (altså funk heile veka, heile tida) og arbeidet under pseudonymet Garrett har den kaliforniske produsenten og neofunkartisten Dâm-Funk bringa George Clintons psykedeliske funktradisjon til vår tid og vidare inn i framtida.
Den konsentrerte lyttinga
Grensene mellom eksperimentell samtidsmusikk og lydkunst kan ofte vera flytande. Og det klingande resultatet fortel ikkje utan vidare om det er samtidsmusikk eller lydkunst det dreier seg om.
Poetisk depresjon
Eldbjørg Raknes har laga eit dystopisk opus kalla Dog Days, der ho direkte knyter seg til egyptisk mytologi om fenomenet gjennom låten «Sirius». Viktigare for verket er den folkelege overtrua knytt til hundedagane.
Christian Sinding (t.v.) saman med venene Gunnar Heiberg og Knut Hamsun. Måleri av Henrik Lund frå 1926.
Ujamn kvalitet
Det er lite norsk i Christian Sindings (1856–1941) kammermusikk slik fiolinisten Jonas Båtstrand og pianisten Jørn Fossheim presenterer han på dobbeltalbumet sitt. CD-ane inneheld musikk av denne norske komponisten som i samtida var eit etablert namn internasjonalt, men som sjeldan kan opplevast i konsertsalane i dag – med unntak av nokre romansar og det eviggrøne klaverstykket Frühlingsrauschen frå 1896.
Ei av Frida Ånneviks tolkingar av Joni Mitchell var høgdepunktet for Lars Mossefinn.
Foto: Tommy Neverdal
Ei kasse Frida Ånnevik
I 2018 utfordra Oslo Jazzfestival pianisten Anja Lauvdal til å setja saman eit band og arrangera låtar frå katalogen til Joni Mitchell. Det som seinare har skjedd, har vore ein kunstnarleg opptur av dei sjeldne.
Noteark frå samlinga «Old Hall Manuscript», som blei til kring 1420.
Foto: British Library
Gotiske røyster
Mellomaldermusikarar må vera dei mest akademiske musikarane me har. Teksten i omslagsheftet til dette albumet, som er skriven av ein av utøvarane, er så full av engelske ord eg ikkje kjenner, at eg måtte lesa han med ordbok. Men ein ting er det reint språklege. I tillegg kjem dei mange faguttrykka, som krev eit oppslagsverk nummer to.
Egodriven pompøsitet
Oppstyret rundt Kanye West seier mykje om kjendiseri og marknadsføring, men musikken hans har ingenting å melde.
David og Susanna Wallumrød er søskenborn.
Foto: Anne Valeur / Susanna Sonata
Særmerkte tolkingar
Vokal og piano eller andre tangentinstrument er ein vanleg kombinasjon i ulike sjangrar. I norsk jazz har ein mange vellukka døme frå jazzsoga. Framleis står vel Duplex Ride (1998) med Bugge Wesseltoft og Sidsel Endresen som sjølve tuntreet. Susanna har også noko å visa til i denne samanhengen. Dolly Partons «Jolene», som ho spelte inn saman med Morten Qvenild, står seg godt jamført med tallause versjonar av denne klassikaren.
Alten Delphine Galou er fenomenal i dei rolege satsane.
Foto: Giulia Papetti
Allmennpraktikar
Det var ikkje sjølvsagt at den venetianske fiolinvirtuosen og komponisten Antonio Vivaldi (1678–1741) skulle skriva vokalmusikk. Kyrkjemusikk med kor og solistar var vanlegvis noko songarar tok seg av, eller musikarar som spelte klaverinstrument. Greitt nok var han prestevigsla, noko som var ein god kvalifikasjon til ei kyrkjemusikalsk leiarstilling (som maestro di capella eller maestro di coro). Men personlegdommen og levesettet, med stadige reiser og dubiøse forhold til songarinner, gjorde han til ein dårleg stilt kandidat som kyrkjemusikar.
Aaron Dessner og Justin Vernon lagar musikk saman under namnet Rock Big Red Machine.
Foto: Graham Tolbert
Utan bandet
Kanskje finst det nokre lesarar som har komme over «Phoenix» og lurt på kva artist dei eigentleg høyrer? Robin Pecknolds tindrande, bukoliske røyst sender tankane til Fleet Foxes, og så syng Anais Mitchell så fint med i duetten, i det eg held for å vere ein av årets finaste songar.
Blytunge bakgrunnsbeats
Med album som Invite The Light (2015), samarbeidet med Snoop Dogg i 2013, 7 Days Of Funk (altså funk heile veka, heile tida) og arbeidet under pseudonymet Garrett har den kaliforniske produsenten og neofunkartisten Dâm-Funk bringa George Clintons psykedeliske funktradisjon til vår tid og vidare inn i framtida.
Den konsentrerte lyttinga
Grensene mellom eksperimentell samtidsmusikk og lydkunst kan ofte vera flytande. Og det klingande resultatet fortel ikkje utan vidare om det er samtidsmusikk eller lydkunst det dreier seg om.
Poetisk depresjon
Eldbjørg Raknes har laga eit dystopisk opus kalla Dog Days, der ho direkte knyter seg til egyptisk mytologi om fenomenet gjennom låten «Sirius». Viktigare for verket er den folkelege overtrua knytt til hundedagane.
Christian Sinding (t.v.) saman med venene Gunnar Heiberg og Knut Hamsun. Måleri av Henrik Lund frå 1926.
Ujamn kvalitet
Det er lite norsk i Christian Sindings (1856–1941) kammermusikk slik fiolinisten Jonas Båtstrand og pianisten Jørn Fossheim presenterer han på dobbeltalbumet sitt. CD-ane inneheld musikk av denne norske komponisten som i samtida var eit etablert namn internasjonalt, men som sjeldan kan opplevast i konsertsalane i dag – med unntak av nokre romansar og det eviggrøne klaverstykket Frühlingsrauschen frå 1896.
Ei av Frida Ånneviks tolkingar av Joni Mitchell var høgdepunktet for Lars Mossefinn.
Foto: Tommy Neverdal
Ei kasse Frida Ånnevik
I 2018 utfordra Oslo Jazzfestival pianisten Anja Lauvdal til å setja saman eit band og arrangera låtar frå katalogen til Joni Mitchell. Det som seinare har skjedd, har vore ein kunstnarleg opptur av dei sjeldne.