«Blue» Gene Tyranny.
Pressefoto
Musikken som veg i verda
Pianist og komponist «Blue» Gene Tyranny var ein særs kjenslevar og formidabel utøvar med ein omfattande produksjon.
Laura Veirs har alltid vore ein sterk låtskrivar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Lauraveirs.com
Den gråtande syklisten
Eg veit det er dårleg timing, men det er likevel ein haustsong eg har på hjernen for tida: I «Autumn Song», som opnar årets sommaralbum frå Laura Veirs, Found Light, erklærer ho like godt sommaren for over i første verseline. Tida er inne for å lage ei liste, syng Veirs, ei oversikt over måtar å vere fri på, måtar å sleppe taket på – over alt ein veit no, som ein ikkje visste før.
Konkret og forfriskande
Ina Sagstuen og Natali Abrahamsen Garner, vokal og elektronikk; Torstein Lavik Larsen, trompet; Anja Lauvdal, synthar; Fredrik Rasten, ak. gitar; Anton Toorell, elgitar; Magnus S. Nergaard, bass; Jan Martin Gismervik, trommer.
Sofa
John Peel var kjend for Peel Sessions, der artistar kom på besøk i studio.
Foto: Wikipedia
Arkivet: John Peel
Radiomannen John Peel (1939–2004) var ei musikklegende, med utrøytteleg og iherdig formidling for BBC Radio 1 frå 1967 og heilt fram til han gjekk bort. Særleg vart han kjend for Peel Sessions, der artistar kom innom studio og heldt ein minikonsert (gjerne med fire songar). Fleire store namn fekk eit større publikum for første gong på denne måten. Meir enn 4000 slike økter vart det til slutt, med over 2000 artistar, og ein del gav Peel ut som EP-plater på sitt eige Strange Fruit Records frå 1986 og frametter.
Valerie Ace bidreg med «Dream Harder», ei inspirerande radbrekking av Justin Timberlakes klassiske hit frå 2006, skriv Rasmus Hungnes.
Foto: Soundcloud.com
Lyden av 20-talstechno
Mála ádh er gælisk for lykkepose. Eg var flaksen nok til å slumpe til å få tilgang til den nye samlinga til det skotske plateselskapet tidlig, og kan melde at LUCKYBAG002 er fylt med saliggjerande musikk som får bein, føter, hovud – kort sagt alle kropps- og sinnsdelar – til å humpe og sprette i takt.
Joan Shelly har slått seg til ro.
Foto: Mickie Winters
Å slå seg til ro
Kvart barn ser det, kvart barn veit, heiter det i «Amberlit Morning», kanskje den finaste songen på Joan Shelleys nye album The Spur. Låten dveler ved det unge blikket mot verda, og det dette kan romme av visdom og uskuld og av tørst på råe, sanselege inntrykk. Med henne syng Bill Callahan, i det som står fram som ein refleksjon over barndom – både slik han ser ut i minnet, og slik vi kan få auge på han på nytt, om vi sjølve får barn.
Kate Bush har fått ny merksemd for ein gammal låt.
Foto: Trevor Leighton / EMI / AP / NTB
Arkivet: Stranger Things og musikken
Frå og med i dag vil dei to siste episodane av den fjerde sesongen av Stranger Things vere på plass på Netflix, og det er lite som tyder på at fansen vil verte skremde bort av ei total speletid på nesten fem timar. Kva det heile vil munne ut i, skal vi ikkje spekulere i her, men i ei spalte som dette kan vi undre oss over kva musikkbruken på oppløpet kan føre med seg.
Punkete heismusikk til himmels
New York-duoen Machine Girl spelte nyleg ein katarsisk konsert med trykk og energi, mykje headbanging og ein del stagediving på Blå i Oslo.
Arkivet: Fullmåneprosjektet
Det var i januar Phosphorescent sleppte ei tolking av «Bad News From Home», ein ganske dyster song om svik og fortviling, opphavleg å finne midtvegs på Randy Newmans Land of Dreams (1988). Det var første singel i serien The Full Moon Project, og etterpå har songane komme i tur og orden, kvar månad: «I’m a Mess» (frå Nick Lowes The Convincer, 2001); sjølvaste «Like a Rolling Stone» (frå Bob Dylans Highway 61 Revisited, 1965); tittelsporet på Tom T. Halls Homecoming, 1969; «To Love Somebody», ein av låtane av Barry og Robin Gibb som var med på Nina Simones album med same namn frå 1969; og for eit par veker sidan Vern Gosdins «Any Old Miracle» (frå Nickels and Dimes and Love, 1993).
Regina Spektor vaks opp i Moskva og lærte å spele klassisk piano.
Foto: Shervin Lainez
Heimen, før og etter
Det er på veg heim ein sein kveld, forbi barane og dei nattopne kioskane, at forteljaren i «Becoming All Alone», opningssongen på Regina Spektors nye album, får ein førespurnad frå ingen ringare enn Gud, som vil ta ein øl og slå av ein prat. «And we didn’t even have to pay», heiter det vidare, «because God is God and he’s revered».
«Blue» Gene Tyranny.
Pressefoto
Musikken som veg i verda
Pianist og komponist «Blue» Gene Tyranny var ein særs kjenslevar og formidabel utøvar med ein omfattande produksjon.
Laura Veirs har alltid vore ein sterk låtskrivar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Lauraveirs.com
Den gråtande syklisten
Eg veit det er dårleg timing, men det er likevel ein haustsong eg har på hjernen for tida: I «Autumn Song», som opnar årets sommaralbum frå Laura Veirs, Found Light, erklærer ho like godt sommaren for over i første verseline. Tida er inne for å lage ei liste, syng Veirs, ei oversikt over måtar å vere fri på, måtar å sleppe taket på – over alt ein veit no, som ein ikkje visste før.
Konkret og forfriskande
Ina Sagstuen og Natali Abrahamsen Garner, vokal og elektronikk; Torstein Lavik Larsen, trompet; Anja Lauvdal, synthar; Fredrik Rasten, ak. gitar; Anton Toorell, elgitar; Magnus S. Nergaard, bass; Jan Martin Gismervik, trommer.
Sofa
John Peel var kjend for Peel Sessions, der artistar kom på besøk i studio.
Foto: Wikipedia
Arkivet: John Peel
Radiomannen John Peel (1939–2004) var ei musikklegende, med utrøytteleg og iherdig formidling for BBC Radio 1 frå 1967 og heilt fram til han gjekk bort. Særleg vart han kjend for Peel Sessions, der artistar kom innom studio og heldt ein minikonsert (gjerne med fire songar). Fleire store namn fekk eit større publikum for første gong på denne måten. Meir enn 4000 slike økter vart det til slutt, med over 2000 artistar, og ein del gav Peel ut som EP-plater på sitt eige Strange Fruit Records frå 1986 og frametter.
Valerie Ace bidreg med «Dream Harder», ei inspirerande radbrekking av Justin Timberlakes klassiske hit frå 2006, skriv Rasmus Hungnes.
Foto: Soundcloud.com
Lyden av 20-talstechno
Mála ádh er gælisk for lykkepose. Eg var flaksen nok til å slumpe til å få tilgang til den nye samlinga til det skotske plateselskapet tidlig, og kan melde at LUCKYBAG002 er fylt med saliggjerande musikk som får bein, føter, hovud – kort sagt alle kropps- og sinnsdelar – til å humpe og sprette i takt.
Joan Shelly har slått seg til ro.
Foto: Mickie Winters
Å slå seg til ro
Kvart barn ser det, kvart barn veit, heiter det i «Amberlit Morning», kanskje den finaste songen på Joan Shelleys nye album The Spur. Låten dveler ved det unge blikket mot verda, og det dette kan romme av visdom og uskuld og av tørst på råe, sanselege inntrykk. Med henne syng Bill Callahan, i det som står fram som ein refleksjon over barndom – både slik han ser ut i minnet, og slik vi kan få auge på han på nytt, om vi sjølve får barn.
Kate Bush har fått ny merksemd for ein gammal låt.
Foto: Trevor Leighton / EMI / AP / NTB
Arkivet: Stranger Things og musikken
Frå og med i dag vil dei to siste episodane av den fjerde sesongen av Stranger Things vere på plass på Netflix, og det er lite som tyder på at fansen vil verte skremde bort av ei total speletid på nesten fem timar. Kva det heile vil munne ut i, skal vi ikkje spekulere i her, men i ei spalte som dette kan vi undre oss over kva musikkbruken på oppløpet kan føre med seg.
Punkete heismusikk til himmels
New York-duoen Machine Girl spelte nyleg ein katarsisk konsert med trykk og energi, mykje headbanging og ein del stagediving på Blå i Oslo.
Arkivet: Fullmåneprosjektet
Det var i januar Phosphorescent sleppte ei tolking av «Bad News From Home», ein ganske dyster song om svik og fortviling, opphavleg å finne midtvegs på Randy Newmans Land of Dreams (1988). Det var første singel i serien The Full Moon Project, og etterpå har songane komme i tur og orden, kvar månad: «I’m a Mess» (frå Nick Lowes The Convincer, 2001); sjølvaste «Like a Rolling Stone» (frå Bob Dylans Highway 61 Revisited, 1965); tittelsporet på Tom T. Halls Homecoming, 1969; «To Love Somebody», ein av låtane av Barry og Robin Gibb som var med på Nina Simones album med same namn frå 1969; og for eit par veker sidan Vern Gosdins «Any Old Miracle» (frå Nickels and Dimes and Love, 1993).
Regina Spektor vaks opp i Moskva og lærte å spele klassisk piano.
Foto: Shervin Lainez
Heimen, før og etter
Det er på veg heim ein sein kveld, forbi barane og dei nattopne kioskane, at forteljaren i «Becoming All Alone», opningssongen på Regina Spektors nye album, får ein førespurnad frå ingen ringare enn Gud, som vil ta ein øl og slå av ein prat. «And we didn’t even have to pay», heiter det vidare, «because God is God and he’s revered».